Monday, February 21, 2011

Premium Beautiful best for me!



















Untuk kurus bukan senang, untuk berisi sangat senang.

Dari pengalaman berat saya sebelum ini...

Sebelum kawin berat saya 45kg...tetapi selepas berkahwin berat saya terus melonjak ke 70-80kg. Ini amat merunsingkan saya sendiri. Selepas beranak kali ke-2, saya mula merancang untuk menurukan berat kepada berat ideal saya iaitu 50kg.

Dibawah kronologi bagaimana untuk turunkan berat badan saya :




















Saya pegang kepada 3 prinsip nak kurus.

1.Pemakanan.

Wow ni sangat susah, siapa-siapa pon tak suka rasa terseksa bila tak makan...so bila terseksa makan jek la lepas tu jgn la bising bila hati berkata-kata "macam mana nak kurus ni"...bila makan pikir la owh saya nak gemuk esok ni...ha....mcm mana rasa???

Saya pernah ambil pelbagai product diet, dan terjerumus jugak dalam slimming treatment...tapi masa tu saya belum lagi dlm tahap kesedaran nakkan perubahan so buang air liur jek la minah slim tu dok bebelkan mcm-mcm benda...yup, bila dia bebel saya buka minda ambik pelajaran dan fikirkan...

Kalau kamu pernah pergi pon end up, dia cakap displinkan cara pemakanan anda!

Cara pemakanan saya, hindari diri dari ambik makanan yg mengandungi kadar gula yang banyak, berlemak (full-fat diary product), kafein, refined carbohydrates yg banyak ada dlm nasi, gula putih, pasta dan roti putih dan kurangkan garam untuk selulit...

Saya suka jalan-jalan cari makan...sebab nak cari idea nak makan ape lagi sebenarnya yg elok untuk seimbangkan diet saya...kerana selalunya saya dapati makanan mahal kahsiatnya cukup...cth : roti putih biasa harganya lagi murah berbandingkan dengan roti wholemeal kannn tapi tak pe banyak benda boleh dipikirkan lagi...tapi tu la bila mahal kebanyakkan semuanya bagus...

Kesannya, memang berat akan turun tapi tak firm saya kerap mengadu boleh masuk angin dan jadi kurang sihat serta pening kepala bila makan sedikit...


2. Saya cuba senaman bersama perangai dua beradik itu sorang 5tahun sorang 3 tahun (2010)

Mungkin sekarang saya mengalami masa yg sangat busy (peek hour)...Yup, maid atau pembantu di rumah tak pakai...semuanya sendirian berhad...jumlah saya turun naik tangga rumah, kejarkan ismeth, wrestling dgn budak berdua tu, melayan aktiviti dan kerenah mereka di samping uruskan kerja rumah , saya la maid, saya la tukang kebun dan semua boleh dikatakan saya berlari sejauh lebih kurang 100 meter sehari...so perlu lagi ka saya berjogging?? haha boleh dehydrate jadinya...berbeza la kalau masa yg di ambil untuk beronline sentiasa...tu la saya cakap saya busy...saya online jugak tapi tak pakai kerusi...sebab memudahkan untuk saya berlari dapatkan Ismeth dan Iskandar yg belbagai aktiviti luar jangkaan...


Kesannya, bila penat memang lemak terbakar tapi saya sudah jadi tak cukup sihat bila tak cukup rehat... masih belum berpuas hati lagi...


3. Mengunakan sumber alternatif (Corset)

Sumber alternatif...mana-mana boleh pilih samada corset atau tempat slimming..saya pilih Premium Beautiful kerana bila bercorset saya bebas untuk bergerak kemana sahaja malah pakai la ape pon jenis baju tetap berbentuk kerengga u...hehe saya tak tahu cara macam mana lagi nak kasi firm selain guna Premium Beautiful yg tak payah dok dlm bilik sauna berjam2 dan bilik yg sentiasa berbau menusuk hidung ituw...hakikatnya saya tak suka duduk diam menunggu...dengan bercorset hari-hari selama 8jam badan boleh terbentuk dan saya boleh bebas buat apa sahaja kerja...

Menggunakan corset Premium Beautiful, sangat la berbaloi dengan segala masalah yg saya hadapi sebelum ni sudah terjawap dan hasilnya badan saya firm dan sihat kerana...


  • Dapat membentuk kembali kontur payudara saya. Selain itu, pengaliran susu yg lancar dan bertambah.
  • Dapat mengurangkan stress pada pinggang, belakang dan bongkok ketika menyusu dan kembalikan postur badan saya...
  • Bila dah ketat semuanya...kita sendiri akan mengurangkan kadar pengambilan makanan yg berlebihan tu yang membuatkan perut sentiasa kempis...dan saya tak masuk angin bila makan dlm kuantiti yg sedikit...
  • wowww lemak sudah hilang, pinggang semakin ramping (latest update 21.2.11) 









    So saya rasa terjawap la persoalan kawan-kawan yg dok menanya tak habis-habis macam mana saya kuruskan..


    Saya recommend anda boleh mendapatkan kaunseling secara percuma :



    How to buy PREMIUM BEAUTIFULCorset & How to start yourPREMIUM BEAUTIFUL business? All you need to do is to Contact Me and Book your appointment now!010-2205514

    OR

    Payment via cash, cash installment and credit card.
    Shipment within Malaysia and outside Malaysia is available.

    For those in Kuala Lumpur,Selangor andPutrajaya/Cyberjaya contact me for body measurements and free consultation.

    Terima kasih kepada
    post signature

    20 comments:

    PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

    wow memang banyak penurunan berat badan u kan..tahniah sis...

    cikbedahlaser said...

    aarghh mak makan ati yu tgk bodi yu..
    awwww...

    ehh berapa thn awak amik masa utk kurang kan 30kg puan bitt??? mahal x PB nih??/
    owhh kena try..kena try... sy juga nak jd kerengga... (BMI x stabil..sudah overweight)

    ♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

    akak ku yg hebat...

    Just Call Me Bitt said...

    terima kasih yer eida...

    KASEH EMBUN said...

    saya sukelah tgk bitt

    Just Call Me Bitt said...

    cikbedahlaser 1st pic tu sampai ismeth terkeluar dok menunggu tu pon berat 2nd pic tak berganjak...akekeee last pic tu cepat jek sebab ade corset hehehe alternatif plan gituw..harga nanti kite buat entry kerengga later2 hehe...skang nak tidurkan ismeth jup

    -iLLa- said...

    bitt...pic yg no 2 tuh tgh pregnant ke?

    Just Call Me Bitt said...

    tq! ceroi pon sama hebat...tambah2 bab masakkan kann

    Just Call Me Bitt said...

    tq efa! owh efa...ade blog rupanyaaaa...

    Just Call Me Bitt said...

    aekekeke tak de la illa, tu masa raya tahun 2009 ni link dia ;) http://b1tt.blogspot.com/2009/09/2nd-raya-muar-johor.html

    Farra Dhelina said...

    best gile!! mmg ctk body u sis!! oh tidakkkk

    Nazsabrina Iman Zulfikar said...

    You are gorgeous...

    sisdee said...

    mmg dah cantik kan bdn u..tahniah :)

    Dee said...

    byk turun eh..dee pun masih berPB ni..rasa dh kurus sket..gelebeh2 kt ketiak sudah tiada..hehehe..

    kimmy said...

    wow..hebat. betul kan,nak seribu daya tak nak seribu dalih...byk tu turun.

    aza shafiza said...

    kak.....seyes ke ni kak???sy da cuba pkai PB ni...tp mgkin sy tak disiplin sgt....huhuu....

    makdara TERdiva said...

    sama la dgn mdt..pakai PB tapi tak disiplin..kejap kurus kejap tak kurus..haishhh!

    apak cikidong said...

    kagum mak!

    ct kektus said...

    wah, kagumnya akak dapat turunkan berat banyak tuu.

    encikarman said...

    hehe.. pakat2 mahu kurusnya...

    Related Story Category

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Giveaway ke3 - done jun 2012-